Jak narysować sowę
Jakiś czas temu moja siostra poprosiła mnie bym nieco zboostował jej layout pewnej strony. Krótka prosta robotka, bez zbytniego zaangażowania. Wraz z grafikiem przygotowaliśmy jej kilka wariacji.
Na jednej z wersji kolega grafik wrzucił w baner jakąś kulę.
Pomyślałem sobie, że może dobrym pomysłem było by, gdyby taki baner wprowadzić w ruch? Wygenerowanie takiej animacji w Blender3D nie powinno być wielkim wyzwaniem. A jeżeli to nie wyjdzie, to najwyżej nauczę się ThreeJS.
Zacząłem od przygotowania w Blender3D odpowiedniej animację. Efekt taki sobie, ale miał to być tylko prosty koncept pokazujący idee takiej animacji:
W międzyczasie w ramach eksperymentu przygotowałem też wersję w ThreeJS. Znowu był to bardzo prosty przykład.
Cały temat niestety umarł śmiercią naturalną.
Pomyślałem więc, że go przejmę do własnych eksperymentów, a przy okazji podszkolę się w ThreeJS. Naście commitów dalej udało mi się uzyskać coś takiego:
Jak narysować sowę?
No więc jak narysować sowę? Prosta sprawa. Na początku rysujemy koła.
…a potem całą resztę.


